Uppdatering Tom Hughes 29 Maj - 2026
SVENSK TEXT
VÄLKOMMEN TILL PROGRAMMET
Mina damer och herrar, pojkar och flickor, välkomna till You Cant Make This Up. Jag har den här fortfarande tom. Den är alltid tom. Jag förstår det inte. Vi kommer att ha en riktigt trevlig stund i dag. Vi har haft en riktig vecka. Bara så att ni vet, om ni är nya i programmet, så har vi en lättsammare dag på torsdagar eftersom vi rent ut sagt bara behöver lätta upp stämningen. Vi ska börja här. Jag har något som kanske intresserar er. Är ni redo att sätta i gång. Pooky, är du redo. Är alla där ute redo. Låt oss rulla i gång med den här första bilden. Jag har tre bilder till er. Sedan ska vi börja direkt med det.
KVINNAN SOM ÄLSKAR ETT TRÄD
Kolla in den här första. Tala om en konstig kvinna som identifierar sig som ekosexuell och säger att hon är i ett förhållande med en ek. Det här är galet. Vad i hela friden är det som händer. Jag vet inte. Det är bara lite konstigt. Det är konstigt.
HISTORIEN BAKOM NAMNET PALESTINA
Kolla in nästa. Låt oss läsa detta. Vi kan läsa det tillsammans. I Koranen nämns Israel fyrtiotre gånger. Så var är detta land som kallas Israel. Var var de. Vilket land. Var det Antarktis, Amerika, Somalia, Sydafrika eller Mars. Jag vill uppriktigt veta om Koranen är gudomlig och Palestina inte nämns en enda gång. Får jag veta varför Allah och Muhammed gjorde ett misstag. Eller om Koranen inte är gudomlig eller ofullständig, vilken hadith nämnde då Palestina. Bara för protokollet, ifall ni inte vet detta, jag vet att många av er redan gör det, Palestina är ett påhittat namn som uppfanns av Hadrianus som förstörde Jerusalem år hundratrettiofyra och hundratrettiofem efter Kristus. Han bytte namn från Judeen och Samarien till Syria Palestina eftersom han ville förödmjuka judarna. Det var hundra år efter Jesus. På engelska blir det Palestine. Hundra år efter Jesus. Så jag har till exempel kartor längst bak i min bibel. Om du har en bibel har du förmodligen också kartor längst bak i din. Det finns en karta här som säger Palestina på Kristi tid. Namnet Palestina för det territoriet existerade inte på Kristi tid. Ändå var de allra första människorna som någonsin kallades palestinier och som bodde i landet Judeen och Samarien, gissa vilka de var. Det var judar. Judar. Hela saken har ändrats och folk tror på den falska berättelsen som finns där ute.
DE TIO BUDORDEN OCH ARBETSMILJÖN
På tal om det, låt oss gå vidare till nästa sak här. Vad har vi mer. Kolla in det. George Carlin, den verkliga anledningen till att vi inte kan ha de tio budorden i en domstol. Man kan inte sätta upp du skall inte stjäla, du skall inte begå äktenskapsbrott och du skall inte ljuga. I en byggnad full av advokater, domare och politiker skapar det en fientlig arbetsmiljö. Jag tycker det är jättebra. Jag vet inte om George Carlin faktiskt sa det eller inte. Några av er där ute är lika gamla som jag. Ni minns George Carlin från långt tillbaka i tiden. Jag vet inte om han faktiskt sa det, men det är ändå roligt eftersom man vet att det är sant. Det är lite som Babylon, men man vet att det är sant. Det är en del av problemet.
ICE ARBETARE OCH VÄNSTERNS MENTALITET
Kolla in det här. Jag har en kort video till er. Det här är två ICE arbetare som slutar jobbet och tydligen trodde några att de var något annat. Ni kan titta på det här. Ni kommer att förstå det. Titta på detta. Det är roligt. De arbetar här. De arbetar här. Jag går hitåt. De arbetar här. Det är rasistiskt. De bara antar. Det är roligt. Tydligen för att de var mexikaner eller något trodde de att de inte kunde få ett jobb. De trodde väl att de inte ville arbeta eller inte kunde arbeta. De arbetar faktiskt för ICE eftersom de är trötta på alla snyltare och vänsterpsykopater som är här i Amerika. De arbetar faktiskt för ICE och så har man de vita människorna på andra sidan. De hejar på dem som om de hade släppts ut från ett ICE förvarsläger. Du har rätt. Det är rasistiskt. När man bara antar på grund av deras hudfärg att de hölls fångna av ICE och man antar att de inte kunde få ett jobb eller behålla ett jobb på grund av deras hudfärg, det är vad man får från den vita vänstermentaliteten. Tala om idioter.
JAPANS DEPORTATIONER
På tal om det är det här ganska häftigt. Det här kan vara en av mina favoritvideor någonsin. Åtminstone i dag. Den är i Japan. Ni måste titta på det här. Detta händer. Detta hände i Japan. Kolla in den här videon. Japan gjorde precis rent hus. Illegala invandrare spåras upp, rullas ihop och skeppas ut i rekordfart. De kallar det bokstavligen för sushiförpackningsdeportationer. Det är en av de bästa sushiförpackningsdeportationerna. Jag tittar på det och tänker att för mig är det helt absurt roligt. Jag antar att det inte borde vara det.
NEW YORKS NYA BOSTADSPLAN
Låt oss gå hit. Kolla in vad Mamdani har föreslagit. Han har föreslagit detta. Jag vet inte vad som händer. Titta på detta. Detta är rapporterat. Mamdani från Not the Bee. Not the Bee är inte satirdelen av the Bee. Det är de riktiga nyheterna. Mamdani marknadsför en plan för att ta bort fastighetsägare och överföra ägandet till hyresgäster. Så börjar det. New Yorks borgmästare Zohran Mamdani avslöjar en plan för att flytta fastighetsägandet från hyresvärdar till samhället. Om detta faktiskt händer kommer New Yorkborna att vara glada över att det andra tillägget existerar. Denna artikel fortsätter. Mamdanis nya bostadsplan i ett nötskal via New York Post. Mamdanis mål att bygga tvåhundratusen nya prisvärda hem är ett moraliskt imperativ. Men hans beslut att göra det genom att införa potentiellt förödande minimilönekrav och begränsa fastighetsförsäljningar kommer att sakta ner byggande och bevarande, hävdar Steve Fulop, ordförande för Partnership for New York City. Planen lägger också stor vikt vid fackföreningsstödda projektarbetsavtal. Ni vet den sorten som gör att allt kostar trettio till femtio procent mer. Hur ska Mamdani annars förbättra bostadssituationen. Tydligen enligt hans egna ord genom vår nya stadstäckande kampanj Fix the City. De marknadsför det som Fix the City. Vi kommer att fokusera på de sämsta hyresvärdarna i New York. När det är nödvändigt kommer vi att vidta aggressiva rättsliga åtgärder för att avlägsna försumliga ägare och fastighetsförvaltare. Vem är det som kommer att avgöra att dessa är försumliga ägare och fruktansvärda fastighetsägare. Vem kommer att bestämma det. Om i stort sett vem som helst motsätter sig dem kommer de att göra det. Ni vet hur detta kommer att sluta. För byggnader som har lidit av kronisk försummelse kommer vi att arbeta för att överföra ägandet till ansvarsfulla förvaltare. Kom ihåg hur det var med lärcentrum så att man kan ge dem statliga pengar i Minneapolis. Hur många miljarder vet vi nu på alla dessa olika platser här i hela landet. Alla dessa pengar eftersom de nu ska gå till ideella organisationer och vi vet att pengarna kommer att hamna i goda händer. Det är vad Mamdani säger. Vi kommer att överföra ägandet till förvaltare som inkluderar samhällets markfonder, ideella organisationer eller till och med hyresgästerna själva, de fattiga hyresgästerna. Låt oss göra det. Mamdanis progressiva hejaklacksledare var förutsägbart förtjusta. En grupp sa att det är så här en progressiv, heltäckande bostadsplan ser ut, vilket är kod för att vi ska straffa framgång, belöna misslyckande och sedan spela chockerade när hyrorna fortsätter att stiga och utbudet förblir lågt. Detta är samma ekonomiska tänkande som har gjort San Francisco och andra vänsterutopier till sådana prisvärda paradis. Jag tittar på dessa saker och det är vansinne. Allt detta låter som socialistiskt utopiprat, vilket vi alla vet slutar i dystopi, men jag håller fortfarande fast vid hoppet att Mamdani bara är ett gigantiskt bedrägeri som inte kommer att infria något av dessa löften. Man tittar på detta och säger att allt går mot en dystopi. Man måste undra. Jag kastar bara ut det. Ni kan diskutera det i chatten. Jag vet att Pooky vill prata om detta. Tänk bara på detta. Det är bara en tanke och sedan går vi vidare. Vi har mycket kvar att gå igenom.
DEN SVARTA HÄSTEN OCH KONTROLL AV MASSORNA
Är det en möjlighet att avsikten från dessa ondskefulla marxistiska ledare är att orsaka så mycket kaos och laglöshet som möjligt och stjäla mark från människor. Kom ihåg att de gjorde det mot judarna i Nazityskland. Man gör dessa saker för att få människor att slutligen slå tillbaka, kanske skapa ett inbördeskrig eller något liknande som de är oroliga för att det pågår borta i Storbritannien. Men kanske gör man den här typen av saker så att man får ett tillräckligt stort motstånd och sedan måste regeringen säga vänta lite, nu har vi den här sidan som kämpar mot den här sidan, vi kommer alla att dö, vi måste införa digitalt id så att vi kan kontrollera alla och se till att alla är glada så att de fattiga människorna kan lyftas upp och de rika människorna kan tas ner. Vi måste se till att alla kommer överens och att storebror kontrollerar alla. Vi är här för att rädda er. Uppenbarelseboken kapitel sex, ryttaren på den svarta hästen. Vad händer när ryttaren på en svart häst dyker upp. Ni kan slå upp det själva. Uppenbarelseboken kapitel sex, den tredje av apokalypsens ryttare. Det är en dagslön för en limpa bröd. Skada inte oljan eller vinet. Med andra ord var det vad elitens människor hade, oljan och vinet. Eliten, de som bestämmer, de som manipulerar laglösheten och ekonomin, de tar inte skada. Men en dagslön för en limpa bröd, man ser obalansen i den svarta hästens vågskålar. Det ger oss idén att det finns människor i toppen som kontrollerar massorna och massorna påverkas av det och massorna av människor som inte känner Herren tittar upp och säger snälla rädda oss. Vi behöver att ni räddar oss. Jag tänker att det är dit allt detta faktiskt är på väg.
SKYTTARNA I SAN DIEGO
Kolla in detta. Minns ni moskén som blev beskjuten. Vilka var dessa människor som sköt mot moskén. Här är något vi inte har hört på nyheterna. Skyttarna mot San Diego moskén identifierades som ett transsexuellt par. Där ser man. Förresten var de också associerade med moskén. Är inte detta konstigt. Varför hör vi ingenting om det. Jag vill bara veta. Med hennes ord, vad hon nu heter, jag ställer bara frågor. Jag får inte ställa frågor. När man ställer frågor till dem hamnar man plötsligt i trubbel.
GRÄNSMUREN MELLAN EGYPTEN OCH GAZA
Hur som helst, kolla in detta. Vi hör allt detta prat om hur dåligt Israel är, hur hemskt Israel är, hur ohumanitärt Israel är. Ändå, titta på den gränsen. Titta på detta. Titta på det här. Detta är gränsen mellan Egypten och Gaza. Titta på den här videon. Titta på det. Gränsen mellan Egypten och Gaza. Detta är helt galet. Det här är enormt. Vad krävs för att hålla palestinierna ute. Sju lager av gränsmurar. De kommer att skjuta alla som försöker ta sig över. Varför i hela friden hör du och jag ingenting om den egyptiska gränsmuren. Man hör om det om man tittar på det här programmet eller några av mina vänners program. Man hör inte om det i vanliga nyheter. Man hör inte om det på de flesta sociala medier. Man hör helt enkelt inte om dessa saker. Det handlar bara om att skylla på judarna. Varför har Israel en gräns. För att alla alltid försöker döda dem. Egypten vill inte ha palestinierna där. De vill inte ha något att göra med Gaza. Jordanien vill inte heller ha dem i sitt land. Alla säger att man borde ta hem palestinierna. Ingen vill ha dem förutom vänsteranhängarna här i Amerika och vänsteranhängarna borta i Europa. Ingen annan. Det beror helt enkelt på att resten av arabvärlden vet att de här människorna skapar problem. Det är vad de vet. De behöver inte mer problem.
Israel vet vad som verkligen pågår vid gränserna. De vet att de utsattes för självmordsbombningar, mordbombningar och att raketer avfyraes mot dem. De byggde upp muren. Ni har förmodligen sett en video eller bild av muren som finns runt Betlehem. Man tittar på muren och sedan hör man plötsligt en berättelse om hur hemskt det är. Israel hindrar dessa människor från att ha frihet. De låser in dem. Det är vad dessa människor på sociala medier har sagt. De antiisraeliska personerna är mycket kända och populära. Alla tror på det. Varför åker du inte dit och tittar själv. Då upptäcker man sanningen. Araber kan i stort sett åka vart som helst. Muslimer kan åka vart de vill i nationen Israel, så länge de inte är terrorister som spränger människor i luften. Muren är till för att hålla terroristerna ute. Det är inte raketforskning. Den som säger något annat och som faktiskt har varit där, studerat det och känner till fakta, är en lögnare. Det är vad de är. Man har en mur runt Betlehem. Självklart har man det. Det finns platser i Sikem. Jag kunde köra dit, men jag åker inte ner dit för att de kommer att döda mig. Varför. För att jag inte är muslim. Jag är inte ens jude. Jag är bara en otrogen. Det finns platser som judar inte kan åka till i Israel. De kan inte åka till Betlehem. Det finns platser som judar inte kan åka till i Israel. Men araber kan åka vart de vill. Murarna är byggda där för att hålla terrorattackerna ute. Araber kan gå in i de judiska kvarteren i Jerusalem. En jude som går in i de arabiska kvarteren, det händer, men det är en risk. När jag går ner dit med mina judiska vänner till de arabiska kvarteren ser de sig över axeln hela tiden. När såg ni senast judarna attackera araberna eller de kristna. När såg ni senast judarna bränna ner kyrkorna. Gissa vem som bränner ner kyrkor. Det är inte raketforskning. Ni ser på den gränsen.
JEFF BEZOS OM NEW YORK CITY
På tal om hur New York City styrs så har vi denna borgmästare som säger att vi ska göra som Robin Hood. Vi ska ta fastigheter från människor som vi inte gillar och ge det till andra människor. Även till ideella organisationer som vi kan slussa statliga pengar till. Man kan se vart allt detta är på väg. Kolla in vad Jeff Bezos, ägaren till Amazon och ordförande för Amazon, har att säga om New York City. Vill ni veta något, han har rätt. Titta på detta. Om vi drev Amazon på samma sätt som New York City driver sitt skolsystem skulle dina paket ta sex veckor att anlända. Vi skulle behöva ta ut en leveransavgift på hundra dollar och när paketet äntligen kom fram skulle det ändå innehålla fel vara. Det skulle helt klart innehålla fel vara ändå. Ursäkta mig en sekund.
KOMMANDE KONFERENSER OCH TALARE
Förresten kommer vi att vara i Boise i Idaho nu till helgen, fredag, lördag och söndag. Kolla in vilka som kommer att vara med oss i Boise. Ni kan ta fram detta. Jag tror att vi har en bild på det. Titta på det. Jag kommer att vara där. Pastor Tim Thompson kommer att vara där. Det är hans församlingsplantering, 412 Church i Boise, Idaho. Brandon Holthaus kommer att vara där. Billy Crone kommer att vara där. För första gången någonsin kommer Ricky Scaparo från End Time Headlines att ansluta sig till oss. Pete Garcia kommer att vara där. Kolla in det här. Det senaste tillskottet är Brigitte Gabriel. Hon kommer att tala på lördagsmorgonen direkt efter mig. Här är en annan sak, vi hade precis vår Hope for our times konferens i Calvary Chapel i Ellensburg, Washington. Det var fantastiskt. Vi har två konferenser till, en i Santa Barbara som kommer i augusti, i slutet av augusti, och en annan i Texas som kommer i Rockwall, Texas, i mitten av september. Brandon Holthaus kommer att ansluta sig till oss. Det är en fantastisk uppställning av olika talare som kommer att vara där. Det är olika talare på dem alla. Vad vi ville göra var att istället för att göra det så att man måste köpa denna livestream och sedan denna livestream, vilket blir dyrt och komplicerat. Vi sa bara, finns det något sätt vi kan göra det som ett paket. Folk kan få alla fyra konferenserna. Det är bara ett paket och länken försvinner inte. Det är en permanent länk, för ibland får man dessa livestreams och man har dem i trettio dagar och sedan är det över. Det är olika talare på dem alla och olika budskap. En sak som gör mig galen är när man åker på en konferens och det är detta budskap och sedan åker man på nästa konferens och det är samma budskap. Man blir bara trött på det. Så det är olika talare och olika budskap på alla konferenser, olika personligheter.
Lance Ralston var med Hope for our times för första gången någonsin och talade i Calvary Chapel i Ellensburg den gångna helgen. Låt mig berätta att det var ett av de bästa budskapen. Jag skulle vilja säga att det var det bästa budskap jag någonsin hört om att knyta samman teknologi, transhumanism, de yttersta dagarna och till och med blanda in Förintelsen och nazisterna. Jag har aldrig hört ett budskap framföras så bra tidigare. Det var Lance Ralstons första gång. Han var pastor i Calvary Chapel uppe i Oxnard. Nu gör han detta tillsammans med David Guzik. Det var jättebra. Dave Zamora var också där. David Tal var där. Det var verkligen en fantastisk stund plus några andra. De enda talarna som återkommer blir Brandon Holthaus som talar två gånger här i helgen och sedan en gång i Santa Barbara. Vi har även en del andra tillskott som kommer till Santa Barbara och David Tal var i Ellensburg i Washington förra veckan och kommer till Santa Barbara också. James Kaddis kommer att ansluta sig till oss. Alla dessa, ni kan skaffa paketet, streama, och de har alla olika budskap. Jag ville lyfta fram det bästa av det bästa och det är riktigt häftigt. Om du inte kan vara där personligen kan du ansluta via streaming. Du kommer att bli välsignad.
GUD OCH SJÄLVSTÄNDIGHETSFÖRKLARINGEN
Vad pratar jag om. Jag kan inte komma ihåg vad jag pratar om. Just det. Här är vi. Titta på detta. Detta är galet för mig. Dessa människor blir så kränkta över att Gud skulle sättas över självständighetsförklaringen. Titta på den här videon. Vad sägs om detta utdrag från Mike Johnson som förklarar att våra rättigheter inte härrör från staten. De kommer från dig, vår skapare och himmelske fader. Är detta att han sätter Gud över självständighetsförklaringen. Det är galet. Sätter han Gud över självständighetsförklaringen. Hur. Ja. Det är så här röriga vi är. Detta är uppskruvat. Ja, Gud står över självständighetsförklaringen. Är vi verkligen så djupt fallna i västvärlden att folk faktiskt tänker så här. Ja, vi är så djupt fallna. Vi är illa ute. Riktigt illa ute. Damen i början kramar eken. Hon har en ekosexuell relation med en ek och sedan kommer man till det här. Det är inte konstigt att man får den typen av saker när man har människor som dessa som påstås vara experter. Vad är dessa människor. Carrie Bene, expert på Gud och teologi. Seriöst, sexvideogudinnan. Man tittar på dessa saker och inser att det är galet. Låt oss gå vidare härifrån.
ATT ANVÄNDA DERAS EGEN LOGIK
Låt oss titta på den här nästa videon. Vi måste gå vidare. Vi har mer att rulla igenom. Låt oss köra. Nästa video. Om du inte gjorde något fel borde detta inte vara stötande för ditt hjärta. Vad som är stötande för mitt hjärta är att du försöker säga vad andra människor ska eller inte ska få göra. Och det är inte din rättighet. Du bryter bokstavligen mot principen som du precis angav. Du sa att man inte ska berätta för folk vad de ska eller inte ska göra. Och nu berättar du bokstavligen för oss att vi inte ska berätta för folk vad de ska eller inte ska göra. Du bryter bokstavligen mot principen som du precis angav. Inte korrekt. Så du säger till oss att vi kan göra det här då. Det är jättebra. Du berättar för oss vad vi ska och inte ska göra genom att berätta för oss att vi inte får berätta för någon vad de ska och inte ska göra. Jag tycker att det är jättebra. När man börjar plocka isär enkla små argument använder man bara människors egen logik mot dem. Sådana människor kommer naturligtvis aldrig att erkänna något.
ATT LITA PÅ BIBELN ELLER KORANEN
Låt oss titta på detta. Detta handlar om Koranen. Kolla in den här videon. Den är så välgjord. Kolla in den. Romarbrevet skrevs av Paulus, inte Jesus. Okej, och Koranen skrevs av Muhammed, inte Jesus. Och du tror fortfarande på vad Muhammed säger om Jesus. Ja. Vänta. Säg det igen. Så ja, jag tror på vad Muhammed, som kom sexhundra år senare, berättar för mig om Jesus på arabiska, ett språk som Jesus inte talade. Men Paulus som träffade ögonvittnena till Jesus litar jag inte på. Förstår du hur dum du låter, James. Men det finns saker i Bibeln som man inte kan lita fullt ut på. Jaha, du menar som din profet. Din profet som säger till dig att du kan gifta dig med någon som inte nått puberteten, det kan du lita på. Din profet som gifter sig med sin adopterade sons frånskilda fru, det kan du lita på. Din profet som avskaffar adoption, det kan du lita på. Din profet som säger att man ska ta gifta tillfångatagna kvinnor och våldta dem. Det kan du lita på, men vi kan inte lita på Paulus. Du är logisk, mannen. Jag är redo att gå till moskén och avlägga trosbekännelsen. Det där är fantastiskt. Han gör ett fantastiskt jobb. Jag älskar att titta på hans videor.
Man tittar på detta och ser absurditeten hos människor om man börjar titta på vad deras argument är och vad de leder till. Det är som människor som säger att de som är i Israel inte riktigt är judar. Och sedan om man är en jude här i Los Angeles, New York City, Miami eller något liknande säger folk att man ska åka hem till sina judar i Israel. Jag trodde att du precis sa att det inte var judar i Israel. Tydligen är de det. Kolla in detta. Minns ni att det var en båt som hade lämnat Israel, ett israeliskt kryssningsfartyg. Det fanns judar på det. De åker till Grekland. De fick inte gå av båten. Varför. För att de var judar. Det är konstigt. Jag trodde att du sa att de inte var judar i Israel, men när de gick på båten, askenasiska judar gick på båten, då är de plötsligt judar när de kommer över till Grekland. Om man tittar på den enkla logiken tänker man att ni är inte kloka. Exakt. Men det är så djävulen fungerar. Djävulen är aldrig logisk.
VECKANS HUMOR
Förresten behöver vi lite humor just nu. Är det okej om vi lättar upp stämningen eftersom vi närmar oss slutet och sedan kommer vi att ha ett tips för veckan till er. Låt oss göra detta. Detta är bara lite humor. Detta är en komisk inköpslista i Storbritannien, vänner. Detta är strikt för att ge lite humor när vi tar oss igenom slutet eftersom vi behöver det. Titta på detta. Det är ganska roligt. Ursäkta mig. Hur mycket kostar den där hunden i fönstret. Vilken. Den med den viftande svansen. Förlåt. Hur mycket kostar den där hunden i fönstret. Jag hoppas verkligen att hunden är till salu. Det finns ingen hund i fönstret. Kan jag få ett halvt kilo ris och ett halvt kilo sirap. Mår du bra. Fyra och tjugo koltrastar. Jag bakar en paj. Det här är ingen djuraffär, förstår du. Några svarta får. Vad. Svarta får. Är du sjuk. Har du någon ull. Vi har inga animaliska produkter överhuvudtaget. Det är till en liten pojke som bor längre ner på gatan. Jag tror inte att människor som du borde besöka små pojkar på gator. Tror du. Vet du vad. Jag tror att jag kan ha tagit fel lista. Ett halvt paket grillkol, en halv hur som helst, bara lite humor. Behöver vi inte lite humor, mina damer och herrar. Vi behöver humor. Vilken värld vi lever i.
