Tom Hughes - Massbedrägeri pågår
Uppdatering 11 Maj 2026 - MASSBEDRÄGERI (Sammanfattad)
Det här är vad jag ska prata om: energilockdowns. Jag ska prata om den här profetiska uppdateringen och vi måste vara förberedda. Jag varnar er – spring inte och köp toalettpapper som förra gången. Jag varnar er om alla dessa olika saker: energilockdowns, megatorka, laglöshet. Allt detta tror jag görs medvetet för att skapa massproblem och massförvirring så att människor ska vända sig till en ledare – Antikrist. De kommer att vända sig till honom.
Världen förbereds för detta. Jag ska gå igenom alla dessa olika saker och i den andra halvan ska jag gå in på fullständig alien disclosure. Klimatlockdowns ska jag också prata om. Jag lämnar ett citat från den tidigare påven och till och med påven Bob från Chicago. Men lyssna, alien-grejen tar jag i andra halvan av den här profetiska uppdateringen. Det här är galet.
Vi håller på att bli bedragna. Världen är på ett sätt som vi aldrig ens kunnat föreställa oss. Bedrägeri är på väg. Ni måste vara förberedda. Om ni är troende, håll fast vid den här boken. Om ni inte är troende, lär känna den här boken och lär känna Frälsaren Jesus Kristus. Men jag säger er, bedrägeri är på väg i en skala som ni och jag aldrig har bevittnat tidigare. Världen har aldrig bevittnat något liknande. Vi förbereds. Det där odjursystemet är på väg. Det är intressant hur makthavarna alla har ett datum: 2030. Allt går framåt i rasande fart.
Okej, alla, låt oss köra söndagsuppdateringen. Wow, jag tittar på allt och det känns som déjà vu. Allt kommer tillbaka med större kraft än förra gången. Tänk tillbaka till mars 2020. Tänk på var vi är nu. Vi har allvarliga problem. De kommer efter oss, det säger jag er. Ni måste vara redo. Ni måste vara väl förberedda.
Många människor vaknade under den där rundan i mars 2020. De sa: ”Någonting är inte rätt här. Det känns som att det pågår manipulation.” Och jag kan säga er, vänner, att det gör det. Jag tror att massorna medvetet manipuleras.
Låt oss gå tillbaka sex år och gå igenom processen. 2020, 2021, 2022. Plötsligt, beroende på var ni bodde, så gick många bara med på det. De hamstrade toalettpapper. Om det verkligen är världens undergång, är toalettpapper då det viktigaste? Men det var det. Och jag är ganska säker på att det kommer igen för att folk är förvirrade.
Några av er vaknade under den tiden. Ni blev inte woke, ni gjorde tvärtom – ni blev vakna och sa att något inte stämmer. Men en sak som vi varnade för upprepade gånger när vi började komma ur det globalt var: De har data på alla. Alla som gick med på det hamnade i en databas. Alla som inte gjorde det hamnade också i en databas.
De lär sig av sina misstag. Världsekonomiska forumet hade möten om vad man ska göra om en pandemi slår till. Hur kontrollerar man människorna? De hade ett möte i oktober 2019. Och sedan har det varit fler möten om X-virus och så vidare. Och de håller hela tiden på med datumet 2030.
Vi är mindre än fyra år från 1 januari 2030. Det är ingen slump att allt det här händer igen. Vi har UFO:n, vi har aliens, vi har hantavirus, energilockdowns, klimatregler som kommer tillbaka, klimatlockdowns. De pratar om cyberattacker som ska stänga ner sjukhus. Så många olika saker. De noterade vad de gjorde fel förra gången och nu kommer de tillbaka med hämnd. Jag tittar på var vi är nu och undrar verkligen.
Påven Franciskus sa i juni 2015 att vi behöver globala regleringsnormer för att ålägga skyldigheter och förhindra oacceptabla handlingar när det gäller klimat och allt annat som faller inom den kategorin, inklusive energi. Han talade om behovet av en sann världspolitisk auktoritet, en auktoritativ översyn och samordning som fastställer regler för godtagbart beteende i ljuset av det globala allmänna bästa. Han ville ha en global regeringsenhet som kan övertrumfa nationer och individer som agerar i sitt eget intresse. En global regering som bara svarar inför ett fåtal eliter. Detta har inte försvunnit.
Det som verkade gå under radarn de senaste åren försvann aldrig. Det är ingen slump att allt det här händer samtidigt. EU pushar för förarövervakningskameror. Storbritannien planerar 15-minutersstäder som börjar i Bristol. Européer är less och går ut mot sina ledare. Civila oroligheter. Jag tror till och med att det är planerat. Skapa kaos, öppna gränserna, skapa inbördeskrig. Så har onda ledare alltid tagit kontroll genom historien.
Jesus sa själv att i de dagarna, under vedermödan, ska laglösheten tillta och mångas kärlek svalna. Hur kan man ha både laglöshet och total kontroll? Enkelt – skapa kaos, skapa kris och sedan kontrollera utfallet. Det verkar som att laglösheten är avsiktlig. Yuri Bezmenov, sovjetisk avhoppare från början av 1980-talet, beskrev det: Först demoralisera folket. När de är demoraliserade bryr de sig inte om fakta längre. Sedan destabilisera, sedan skapa kris. När krisen kommer ropar folket efter en räddare. Och in kommer räddaren – det globala odjursystemet.
Vi har hantavirus. CDC varnar läkare för importerade fall av hantavirus. Utbrott på kryssningsfartyget MV Hondas. Tre personer har dött, över hundra passagerare är fortfarande kvar på fartyget. Världshälsoorganisationen och CDC övervakar. De säger att den allmänna risken är låg, men det kan finnas person-till-person-smitta. Det låter bekant. Déjà vu.
COVID var ett testkörning. De kommer tillbaka med hämnd. 2030 är deras datum. Energilockdowns över hela världen. Varför är bensinpriserna så höga i USA när vi inte är beroende av Hormuzsundet och Trump-administrationen börjar sälja olja till västliga nationer? Frågorna är många.
EU pushar för kameror som övervakar förare, hastighet, säkerhetsbälte, mobiltelefonanvändning. Det kan till och med ta bilder inuti bilen. Tekniken finns redan. Bilar som stänger av sig själva om AI:n anser att du inte borde köra. Allt detta var förutsagt för år sedan. Det kommer. 2030 ska ni inte äga någonting och vara lyckliga. Ni ska hyra allt. Fastighetspriserna är redan galna. Matpriserna också. Allt blir dyrare medvetet. Megatorka i stora delar av USA. Matbrist. Kor slaktas. Allt för att ”rädda planeten”. De tillber skapelsen istället för Skaparen.
Vatikanen skickar nya signaler om öppenhet gentemot HBTQ-katoliker. Den stora religiösa soppan – skökan som rider på odjuret från Uppenbarelseboken 17.
JD Vance höll ett slutet möte med några av Amerikas mäktigaste tech-ledare om risker med avancerad AI och möjliga cyberattacker mot sjukhus och kritisk infrastruktur.
Trump har beordrat att UFO- och UAP-dokument ska släppas. Amerikanska underrättelsetjänstemän har hållit privata briefings med pastorer för att förbereda dem på offentliggörandet av filer om UFO:n, utomjordiskt liv och icke-mänsklig intelligens. Vissa pastorer varnas för att det kan orsaka en troskris och massavfall.
Perry Stone, och andra säger att det som kallas aliens kan vara demoner i förklädnad eller en stark bedrägeri. Hologramteknik utvecklades redan på 1990-talet. Tänk hur avancerad den är nu. Jesus sa att bedrägeriet ska vara så stort att även de utvalda skulle kunna bedras om det vore möjligt. Allt detta pekar mot den första ryttaren på den vita hästen i Uppenbarelseboken 6. Han som rider ut för att segra och segra. Inte med pilar, utan genom bedrägeri, manipulation, kaos och rädsla. Vänner, vi ser början på allt detta.
Vad ska vi göra när vi ser allt detta hända? Ordspråksboken 29:25 säger: Människors fruktan blir en snara, men den som förtröstar på Herren är skyddad. Jesus sa i Lukas 21: När ni ser detta börja ske, då se upp och lyft upp era huvuden, ty er förlossning nalkas. Håll inte huvudet nere i rädsla. Lyft upp det med förväntan och glädje. Jesus kommer snart. Lita på Herren. Var inte rädda. Var vakna. Var förberedda. Lev ert liv. Men håll blicken fäst vid Jesus Kristus, trons begynnelsen och fullbordare.
/ Janne
