Okej, välkomna till Prophetic Outlook. Som ni ser har vi en återkommande gäst. Ni borde alla känna till pastor Brandon Holthaus. Jag har kallat dagens samtal “förberedda för panik”, eftersom jag tror att vi befinner oss i ett ögonblick av polykris.
Jag undrar om du, liksom jag, tittar på saker som Hantavirus-utbrottet, kriget med Iran och allt detta. Tror du att detta är avsiktligt? Inte allt förstås, men tror du att det finns exploaterande krafter bakom den här polykrissituationen, krafter som inte tänker låta dessa kriser gå till spillo?
Ja, självklart. Det har varit mönstret för de här globalistiska eliterna och människorna vid makten: att skapa en kris. Det är vad Satan gör. Han tänder eldar framför ditt hus, kommer sedan dit och säger: “Jag är brandmannen.” Han erbjuder en lösning för att släcka elden, men lösningen är problematisk och skapar fler problem.
Nu har vi Hantaviruset, Iran-kriget, det amerikanska avslöjandet om utomjordingar som verkar vara på gång. Man måste fråga sig: varför nu? Varför vid just den här tiden? Varför sammanfaller allt detta samtidigt? Den goda nyheten är att Guds försyn tillåter det, men samtidigt arbetar de onda krafterna övertid just nu för att projicera detta som en polykris, precis som du säger. Varför? Därför att de har en lösning som de kommer att ge oss. Oavsett om det handlar om avslöjanden om utomjordingar, Iran eller andra heta frågor, så krävs det bara ett nytt virus, en ny pandemi, för att försätta oss i nedstängningar igen. De stängde ner hela världen.
Jag hörde i morse eller i går att någon redan har en lösning på viruset. Jag tänkte: vänta lite, hur kunde ni komma fram till en lösning på Hantaviruset när det normalt tar fem till tio år att utveckla något? Och ändå har ni redan ett svar. Det är precis vad jag förväntade mig. Så ja, absolut. Låt oss ta upp Hantaviruset. Jag såg att doktor Deborah Birx, “scarf lady”, har sagt att hon vill se en återkomst av mass-PCR-testning. När vi ser det här rullas ut, och när man tittar på statistiken bakom viruset, även Andes-stammen, så verkar det inte vara på samma nivå som covid när det gäller smittsamhet. Men tror du att det är ett misstag att utbrottet kom dagen efter att WHO:s pandemiavtal misslyckades? Jag försöker inte ta på mig foliehatten, även om jag vet att jag blir anklagad för det, men tror du att tajmingen är avsiktlig?
Man måste tänka på hur detta påverkar politiken. Vi har en stor sak på gång i USA med mellanårsvalen, och det är en stor sak för USA, men också för den fria världen, eftersom våra val påverkar mycket av det som händer i väst och militärt. Jag ska säga det här: de vill få bort Trump mer än någonting annat. De har redan försökt mörda honom, och nu handlar det om tre gånger. Jag är inte hans största fan. Jag röstade på honom och jag gillar vissa saker han gör, men han hanterar inte Gaza och Iran särskilt väl. Men globalisterna måste få bort honom, eftersom han står i vägen för dem. Det finns andra saker han gör som faktiskt hjälper deras mål, men de gillar honom inte och de måste bli av med honom.
Ett nytt virus dök upp och det förstörde hans presidentskap förra gången. Det är precis vad som hände. Att ett nytt virus dyker upp nu, precis före mellanårsvalen, tillsammans med utomjordingsavslöjanden före mellanårsvalen och viljan att få Iran-kriget avslutat före mellanårsvalen, är löjligt. Mycket av detta spelar in i politiken. Vi har också sett hur medierna, Anthony Fauci och andra är starkt knutna till stora donatorer från Pfizer och läkemedelsindustrin. Läkemedelsbolagen styr mycket av vår politik och våra medier i USA. Jag kan inte tala lika mycket om Europa, men här äger de i princip medierna.
Så nej, jag tror inte att det är en olyckshändelse. Jag spekulerar nu, det vill jag vara tydlig med. Jag har inte forskningen framför mig, men tajmingen är märklig. Varför nu? Jag ser allt som händer, och ingen i Amerika, inte Anthony Fauci, inte Deborah Birx eller någon av de andra, hamnar i fängelse för vad de gjorde.
Att vilja ha PCR-tester igen, det avslöjade vi redan för länge sedan. Det finns en kemikalie i dessa PCR-tester, jag minns inte namnet just nu, som människor stoppade upp i näsan och som är cancerframkallande. Deras lösningar var hela tiden mer skadliga: Remdesivir, som gavs och som dödade människor, och sedan fick vi veta att sjukhusen fick trettio- till femtiotusen dollar per patient bara för att de skrev covid på dödsattesten, trots att människor dog av cancer, tumörer eller annat.
Efter allt vi gick igenom, och nu när vi ser samma sak igen, verkar det nästan vara ett upprepat mönster. Ja, jag spekulerar, men jag har bevis baserat på vad jag redan vet att de gjorde. Därför förväntar jag mig helt och hållet att detta händer igen, eftersom det fungerade så väl. Vad var den främsta drivkraften? Rädsla. Rädsla är det främsta sättet att få människor att göra vad som helst. Oavsett om det handlar om att säga att ett Hantavirus kommer efter dig, eller att vi är under attack av utomjordingar och inte vet om dessa varelser är fientliga, så räcker det att injaga rädsla. Människor som inte har någon grund i Bibelns sanning skakas fullständigt av sådant.
Jag håller med dig. Jag tror att rädsla är mekanismen för att föra in den nya världsordningen. Man skapar ett kaos där människor bara vill springa tillbaka och gömma sig bakom sina toalettrullar, som vi såg under covid. Jag talade om detta i söndags och sade att Hantaviruset fungerar som en PTSD-trigger för världen: man tar upp det i nyhetscykeln och håller det vid liv så att alla återigen drivs in i rädsla.
Men du nämnde också Iran-kriget. Jag håller med om att IRGC måste tas bort. Ayatollorna måste avlägsnas. Men det verkar finnas en start-och-stopp-process när det gäller amerikansk handling. Vi befinner oss nu i något slags vapenstillestånds-limbo, men det är egentligen inget vapenstillestånd, eftersom Iran inte har upphört. De attackerar fortfarande genom sina ombud. De attackerar fortfarande fartyg i Hormuzsundet.
Jag försöker förstå vilka begränsningar som ligger på president Trump och administrationen, som gör att de inte bara går in och avslutar jobbet. Du träffar mitt i prick. Jag skrev en artikel om detta. Det vi ser är att Trump är en affärsman. Han ser saker ur ett ekonomiskt perspektiv, och det är problemet. Han vill göra en uppgörelse.
Men hur gör man en uppgörelse med shiaislam, som tror på den tolfte imamen, Mahdi, och vill föra in kaos och förstörelse genom att förgöra Israel och USA? Krig som detta accelererar deras eskatologi och för dem närmare Mahdi. Från Irans perspektiv vet de att de inte kan möta USA:s och Israels militär öga mot öga, men allt de behöver göra är att överleva. Det är deras tänkesätt.
Trump begränsas först av oljepriserna. Här i Kalifornien ligger bensinen på vissa platser i Los Angeles på sju dollar per gallon. Jag vet inte vad det motsvarar i er valuta, men det är ett stort problem. Det är som ett bränsle-Armageddon här i Kalifornien. Trump måste hålla oljepriset mellan sjuttiofem och hundra dollar per fat. Om det blir för högt kommer alla att få panik. Aktiemarknaden kommer att få panik. Wall Street kommer att få panik. Så han är begränsad av oljepriserna.
Han är också begränsad av att han inte förstår islam. Han förstår inte IRGC. Han förstår inte att de kan göra hudna, sluta vapenstillestånd och sedan omgruppera för att senare döda amerikaner. Han förstår inte det, och det gör inte heller Steve Witkoff eller Jared Kushner.
En annan begränsning är mellanårsvalen. Han måste se till att USA inte är i ett utdraget krig, och att han kan säga att de vann och att det är över. Han måste kunna säga att de slog ut Irans kärnanläggningar och att en uppgörelse är klar före valet, eftersom han vill att republikanerna ska vinna i representanthuset och senaten. Han kan inte gå in i mellanårsvalen med ett pågående utdraget krig. Problemet är att man måste slå ut IRGC och resterna av ayatollorna. För att göra det krävs mer tid än fram till mellanårsvalen. Det krävs marktrupper. Hur ska man annars få tag på det anrikade uranet? Det måste hämtas ut med trupper på marken. Men de vill inte sätta in marktrupper.
Dessutom har vi den här “woke-högern” som har brutit sig loss från MAGA och som är emot Trump i detta krig. De säger lögnen att Israel drog in oss i kriget. Vi har alltså en hel grupp på högerkanten som splittrar MAGA, och den gruppen splittrar också evangelikalismen i dess stöd för Israel. Det blir en dominoeffekt.
Det är de förmildrande faktorerna. Trump kommer inte att avsluta det här kriget. Han kommer inte helt att slå ut IRGC. Enligt min mening lägger detta grunden för framtida krig som är profeterade i Skriften, vare sig det handlar om Psalm 83-invasionen eller Gog från Magog-invasionen. Att Trump inte avslutar jobbet lägger grunden för dessa profetiska scenarier. Om Trump inte avslutar jobbet, tror jag att ansvaret kommer att falla på Israel att kliva fram mer. Då kommer världen att reagera med den mentalitet vi ser i Sakarja 12. Hatet mot Israel är redan genom taket. Jag har svårt att se hur Trump kan ta sig ur detta. Det är som ett schackspel där han har backat in sig själv i ett hörn.
Jag tror att IRGC borde ha avlägsnats i januari. Med tanke på protesterna och slakten av människor på gatorna borde de ha avlägsnats redan 1979. De borde aldrig ha funnits där från början. Om det blir fortsatt obeslutsamhet, detta fram och tillbaka, då blir vi kvar med en pågående energikris. Bara fyra fartyg passerade genom Hormuzsundet under det senaste dygnet. Det är inte en återgång till det normala. Jag har undervisat om detta: EU och Storbritannien sade tidigare att om Hormuzsundet inte var öppet före den tolfte april skulle mat- och energipriserna stiga med nio till tjugo procent före årets slut. Nu är det den tolfte maj och situationen är fortfarande densamma.
Vi har sett tiotusentals inställda flygningar i Europa från ett flygbolag, KLM ställde in flera hundra, Swiss ställde in över tusen. I Storbritannien finns nu åtgärder för att samordna flygningar för att spara flygbränsle, så att flera flygningar slås ihop till en per dag i stället för fem. Hur kommer detta att påverka slutet av hans presidentskap eller fortsättningen på det? Han står mellan sten och hårt ställe: antingen håller han sin MAGA-bas nöjd, vilket jag inte ser hur han ska lyckas med, eller så alienerar han resten av världen, vilket jag tror får profetiska följdverkningar. Ser du någon väg där han kan ta sig ur detta framgångsrikt?
Du har helt rätt. Jag minns inte exakt hur stor andel av världens olja som går genom Hormuzsundet, kanske tjugo eller trettio procent. Trump har sagt att det inte kommer att bli ett problem, men det är precis det som har blivit problemet: blockeringen av Hormuzsundet.
Om han ska lyckas måste han få det öppet igen. Jag vet inte hur han gör det snabbt utan marktrupper. Vi hör uppskattningar om att femtusen män skickas dit, ända upp till femtiotusen. Vi får inget rakt besked, och militären kommer förstås inte att ge oss det. Men jag ser ingen annan väg än att förbereda för marktrupper.
Om han inte löser Hormuzsundet, som han sagt att han skulle göra, kommer det att döda hans presidentskap. Hans opinionssiffror ligger redan runt trettio procent. De skulle gå upp om detta löstes. Men resten av världen lider av detta. Här i Kalifornien går våra bränslepriser upp, och det påverkar maten på grund av transportkostnaderna. Vi betalar vansinniga priser för mat i Kalifornien, och jag är säker på att ni i Europa också påverkas.
Internationellt tryck kommer att sättas på Trump, och han kommer att bli isolerad. Om han drar sig ur och säger att han inte kan göra detta inför mellanårsvalen, inte mot det republikanska partiet eller amerikanerna, eftersom Tucker Carlson, Candace Owens och andra säger att vi måste sluta med dessa eviga krig och sluta finansiera Israel, då ser jag precis det scenario du nämnde med Sakarja. Jag tror att vi inom nära tid kommer att se USA vända Israel ryggen.
Nästan alla demokrater vill göra det, utom de som är uppköpta av någon. MAGA splittras av den här woke-högern som hatar Israel. Så ja, Israel kommer att lämnas ensamt att föra krig. Och problemet är att USA förser IDF med ammunition, ända ner till kulorna, bunkerknäckarna, allt. Vad händer om vi vänder Israel ryggen och säger att vi inte längre kan förse dem med det de behöver? Då blir Israel isolerat.
Då kan jag se ett scenario längre fram där Israel måste fråga sig vem de ska göra en uppgörelse med för militär hjälp, eftersom de inte tillverkar allt själva. Kanske kommer mannen som tjänar fästningarnas gud till deras undsättning, och kanske lägger det grunden för Antikrist-scenariot. Jag vet inte. Men Israel sitter i en svår situation eftersom de är beroende av USA. Just nu har över sextio procent av amerikanerna en ogynnsam syn på Israel. Det är inte bra. Israel vinner inte propagandakriget. De förlorar det. Så ja, jag tror att det helt lägger grunden för det scenariot.
Tror du att det pågår en avsiktlig geopolitisk förskjutning just nu? Jag tittar på det som händer med Iran. Jag tror personligen att det är Jeremia 49, även om inte alla håller med. Samtidigt ser jag detta och tänker: det här är ett tredje världskrig, oavsett hur vi beskriver det. Det kanske inte ser ut som första eller andra världskriget, men det Amerika egentligen hanterar är Kinas och Rysslands ombud.
Vi ser Europa stiga åt sidan och börja konsolidera sig till en egen enhet, vilket jag tror kommer att bli det återupprättade romerska riket. Ser vi den här geopolitiska förskjutningen? Jag tänker på Romklubben, på kartan därifrån och den teknokratiska kartan. I den kartan klassas Venezuela som en del av amerikansk kontroll. I dag såg jag en artikel om att USA:s administration för samtal med Venezuela om att bli den femtioförsta delstaten. Det är svårt att inte koppla ihop punkterna. Tror du att detta är rent andligt lett, eller är människor medskyldiga i denna förskjutning?
Det är en bra fråga. Utifrån mitt bibliska ramverk sker det som händer andligt först, innan det manifesteras fysiskt. Jag tror absolut att den demoniska, fallna änglavärlden driver detta. De vet att deras tid är kort. När vi börjar se fysiska bevis på det, då måste vi förstå att det andliga ligger bakom. Jag tror inte att Trump avsiktligt försöker vara globalist. Hans önskan att ha kontroll över Grönland och över det västra halvklotet kommer nog från att han inte vill att Kina ska kontrollera det. Det förstår jag. I USA kallar vi det Monroedoktrinen: tanken att USA ska ha inflytande över det västra halvklotet.
Men problemet med Trump är att hans andliga rådgivare och hans andlighet är mycket ytlig. Han saknar andlig urskillning för att förstå att det han gör faktiskt dukar bordet för nästa globala regering. Hans önskan att kontrollera Grönland och andra områden kan senare, under en annan administration, tas över och användas för globalism. Det är allt som krävs.
Trump gick i Norman Vincent Peales kyrka i New York, med positiv bekännelse, Robert Schuller-tänkande och kraften i positivt tänkande. Hans andliga rådgivare Paula White är en falsk lärare. Trump har egentligen ingen omkring sig som kan ge honom biblisk visdom och säga: “Vänta lite.” Åtminstone ingen med ett dispensationalistiskt perspektiv som kan säga att vi inte ska delta i globalism på det här sättet. Samma sak ser vi med teknokraterna runt honom. Han ser det som en ekonomisk vinst och tänker att USA måste slå Kina i AI-kapplöpningen. Men han förstår inte att när Larry Ellison, Sam Altman och andra teknokrater bygger detta, så bygger de odjurets system. Jag tror inte att han förstår det. Men Satan kan använda nyttiga idioter, och det gör han ofta.
När man saknar andlig förståelse händer sådant här. Jag tror inte att Trump konspirerar för att medvetet lägga detta i globalisternas händer, men jag tror att varje steg han tar dukar bordet för globalisterna, och han inser det inte. Det är inte så att han är ond i den meningen, utan mer en nyttig idiot. Jag vet att många hängivna Trump-anhängare inte vill höra det, men jag tror inte att man kan säga att han spelar fyrdimensionellt schack samtidigt som han är omedveten om vad han gör. Det måste ha att göra med hans omgivning och rådgivare.
Du nämnde PCAST, presidentens råd för vetenskapliga och teknologiska rådgivare, med Sam Altman, Peter Thiel och andra. Peter Thiel har hållit tal om Antikrist och hänvisat till Carl Schmitt, den nazistiske juristen som trodde att nationalsocialismen var återhållaren i Andra Thessalonikerbrevet. Peter Thiel har sagt att han tror att nationalism stoppar globalism. Men jag tänker: såg du inte följderna av andra världskriget? Vad skapades då? Förenta nationerna. Det blev ett steg mot globalism. Tror du att vi är bortom punkten utan återvändo? Jag vet att profetian ändå utvecklas, men jag hörde att företaget Worldcoin, som bytte namn till World och som introducerade digital identitet under Sam Altman, nyligen skrev partnerskap med Tinder, Zoom och DocuSign. Hur många pastorer använder Zoom som plattform? Tror du att Amerika är bortom punkten utan återvändo?
Absolut. Vi passerade den punkten för ett bra tag sedan. Vi kommer inte tillbaka. Det finns inga politiska frälsare som kommer att rädda oss. Trump må vara okunnig om mycket och tänka i termer av affärer och ekonomisk framgång, men människorna runt honom är problemet. Precis som förra gången han kom in i Vita huset finns inbäddade byråkrater med globalistiskt och kommunistiskt tänkesätt. Sedan kommer externa personer in, som Peter Thiel och andra.
Vi håller på med offentligt-privata partnerskap med teknokrater. Det är en form av fascism. Vi lägger övervakning och annat i händerna på Peter Thiel, Palantir och liknande organisationer. Det är som att skriva under vår egen dödsdom. Vi är för långt gångna. Miljontals dollar har redan investerats i dessa system. De säger alltid att det handlar om att överträffa Kina eller någon annan, men i slutändan vill teknokraterna ha fullständig kontroll över världen. Jag har tittat in i vissa av deras personliga liv, och många befinner sig i djup andlig mörker. En del ägnar sig åt mikrodosering för att komma i kontakt med den andliga världen och entiteter som ger dem information.
Det är märkliga saker man hör om många i Silicon Valley. De säger sig vara i kontakt med avatarer eller varelser från framtiden. Du och jag vet att det är fallna änglar och demoner. Titta på Jet Propulsion Laboratory och Jack Parsons, som var djupt involverad i det ockulta. Även Steve Jobs talade om drömmar där varelser gav honom information, och nästa dag gick han in på kontoret och genomförde det han sett i drömmen.
När man inser att teknologimänniskorna är i kontakt med den andliga världen och att de bygger systemen, då är vi färdiga. Vi kan inte stoppa tillbaka AI i flaskan. Sedan kommer dessa polykriser: utomjordingsavslöjanden, behov av att skydda människor från bortföranden, spårning för er säkerhet, kanske något på kroppen, bioteknik. Där kommer Elon Musk och hjälper till. Vi är färdiga. Vi är på väg rakt in i global regering. Det är ingen hemlighet. De har talat om det länge. Romklubben har talat om det sedan andra världskriget som en reaktion mot nationalism. Europeiska ledare och amerikanska demokrater reagerar på nationalism på samma sätt: de tror att lösningen för att förhindra ett nytt Nazityskland är globalism.
Eliterna bryr sig inte om vanliga människor. De ser dem bara som ännu en tegelsten i muren. Vad bryr de sig om att människor lider av höga brödpriser, höga äggpriser och höga energikostnader? De tror att de styr och vet bättre. Vår politik är helt korrumperad. Politikerna styrs av privata intressegrupper som donerar till deras kampanjer. De lyssnar inte på väljarna. Medierna är likadana. De betalas av stora företag för att driva en berättelse. Vi har förlorat politiken, och vi kommer inte att få tillbaka den.
Jag håller med dig. Det är dessa intressegrupper och lobbygrupper som kontrollerar allt. Jag såg i dag att Keir Starmer står inför revolt, med över hundra Labour-ledamöter som vill få bort honom, men han håller sig kvar med ett dödsgrepp. Jag påminns om vad han sade före valet i en intervju: att hans lojalitet låg hos Davos, inte Westminster.
Är det detta som händer? Har alla demokratiska regeringar i världen infiltrerats för en agenda, för ett syfte? Jag kan se samma sak i Amerika. De personer som finns bakom Trump, i bakgrunden, ger råd som verkar komma från vänsterfältet och inte verkar ha någon mening.
Du nämnde avslöjandet om utomjordingar. Det började på fredagen. Det fanns en samling pastorer vid NRB, och de blev tillsagda att förbereda sina hjordar. Du och jag förbereder våra hjordar. Vi talar om dessa saker, om andlig krigföring. Jag läste igenom den första delen av avslöjandet från den amerikanska regeringen, eftersom jag är en nörd innerst inne. Det fanns ingenting nytt, inget jämfört med tidigare senatsförhör och liknande. Men tror du att vi håller på att förberedas för en ny religion?
Ja, det är ett bra sätt att uttrycka det. Du och jag har talat om detta i årtionden. Redan på nittiotalet skrev Chuck Missler en bok om utomjordingsavslöjanden och invasion. Han talade om vad demoner kanaliserade till medier och vad de sade. De förberedde för ett globalt försvinnande av omkring två miljarder människor. Och barnen skulle också försvinna, men man skulle inte oroa sig, för de skulle omskolas av moderskeppet och placeras på en annan planet. Det låter galet, men det är vad demonerna sade för länge sedan.
Våra församlingar är förberedda på detta. De vet att det handlar om fallna änglar och demonisk aktivitet. De kommer inte att blinka. Problemet är att resten av kyrkan inte har gjort detta. Samhället har inget ramverk för att förstå fallna änglar, demoner och multidimensionella varelser som Gud har skapat men som har fallit och blivit onda.
Avslöjandet är samma gamla sak: omvänd ingenjörskonst, marinflygare som ser saker, Matt Gaetz som talar om hybridprogram. Det är samma saker vi har talat om. Men varför nu? Varför säger den amerikanska regeringen, efter Roswell 1947, plötsligt att de ska lägga fram allt?
Detta har länge drivits av utomjordingskulter i Amerika och runt om i världen, som tror på denna utomjordiska religionsidé: att utomjordingarna är våra skapare, att de gav oss liv och övervakat oss, och att vi inte utvecklas som vi borde eftersom kristna som tror på Bibeln, Jesus och Gud håller oss tillbaka. Då måste de räkna ut vad de ska göra med sådana människor.
Jag tror att detta är en del av polykrisen. Ekonomi, mat, energi, virus och nu utomjordingar. Lägg ihop detta och du har det perfekta receptet för övervakning, spårning, en världsvaluta, digital valuta och allt annat. Föreställ dig rädslan hos människor utan ett bibliskt ramverk: “Dessa varelser kan vi inte kontrollera. De är starkare och har mer teknologi än vi.” Då säger man: “Vi måste enas som människor mot en gemensam fiende.” Det blir Independence Day på nytt.
Då säger regeringen: “Det här rekommenderar vi att ni gör.” Där har du det. Jag har sagt till mina människor att de inte ska tro på den berättelse som kommer att ges. Den kommer att vara en lögn. Jag tror att allt detta har ett syfte: mer regeringskontroll, globalism och allt annat de vill införa. Tänk dig bara: “Vi är under utomjordisk attack. De kan ta dig eller dina barn när som helst. Gör som vi säger.” Boom.
Jag håller med om allt du säger. Varje gång jag tittar på detta tänker jag att det finns en avsiktlig plan. Jag ser på teosofin, Madame Blavatsky och den teosofiska synen på forntida utomjordingar. Sedan kommer Aleister Crowley och ritar figuren Lam, som i praktiken ser ut som en alien. Det gjordes genom enokiansk magi, språk och besvärjelser. Sedan nämnde du Jack Parsons och hans Babalon Working 1945, och sedan Roswell 1947.
Tror du att det finns en strategisk plan hos människor som underordnat sig dessa furstar, makter och andar för att föra in deras tid? Självklart är det bara Jesus som öppnar bokrullen i Uppenbarelseboken 5. Han har kontroll över deras tid. Men tror du att det finns en plan i detta?
Utifrån vad jag har läst från Alice Bailey, som kanaliserade “tibetanen”, så talade de om att föra in en ny världsordning, Vattumannens tidsålder eller vad de nu kallade det. Jag tror att det alltid har varit den demoniska världens plan att göra sådant. Jag tror att katalysatorn för den demoniska världen var när de såg Israel komma tillbaka till landet.
Jag tror inte att det är en olyckshändelse att vi fick en explosion av utomjordingsobservationer efter att Israel blev en nation igen. Visst, mycket är falskt, men kanske tio procent är verkligt. Varför började vi plötsligt hantera flygande tefat och utomjordingar från den tiden? Jag tror att den demoniska världen insåg att en av nyckelkomponenterna för den sista tiden nu var på plats. Israel hade blivit en nation igen.
Då började de arbeta övertid med att förbereda budskapet. Det säger att vi är de som håller Moder Jord tillbaka från hennes nya evolutionära språng. Den demoniska världen vet detta, och därför får de sina mänskliga motsvarigheter att driva samma berättelse.
Man kan säga att det är militären som döljer sin teknologi, och kanske är det delvis så. Men det finns saker som inte kan förklaras med små gröna män. Matematiker har sagt att det är omöjligt för en främmande livsform att färdas från en annan del av universum till oss. Andra har sagt att inget fysiskt väsen skulle kunna överleva de G-krafter som dessa farkoster uppvisar, med tvära stopp, räta vinklar och extrema hastigheter.
Vad måste man då dra för slutsats? Vi drar slutsatsen att detta är fallna änglar och demoner. Men andra vill fortfarande kalla dem utomjordingar, fast multidimensionella. De vill inte ta steget och säga vad de är bibliskt. Jag förstår varför. De vill inte böja knä inför Bibelns Gud. Därför håller de det på nivån av metafysiska varelser som kan träda in i vårt rum-tid-kontinuum och lämna det igen.
Jag har hört människor på insidan, som haft kontakt med amerikanska regeringen och med detta avslöjande, säga att regeringen vet att dessa varelser är fallna änglar, men de kommer inte att säga det. De gör avtal med dem, allianser och pakter. Det är som ett faustiskt avtal med djävulen. De laddar ner teknologi, precis som i Första Mosebok 6, och får information från dessa varelser, precis som Första Henoksboken talar om.
Men de kommer inte att säga det, för då skulle den bibliska berättelsen bekräftas. De kommer bara att säga att det är utomjordingar från en annan planet. Om detta stämmer har vi ett djupare problem. Då är vi tillbaka till de gamla gudarna, så att säga, som styr genom människor och kungar som är kopplade till dessa varelser. Vi är tillbaka till tiden före floden, till en polyteistisk hednisk dyrkan av dessa varelser igen. Det är inget nytt. Det är något mycket gammalt.
Det påminner mig om Jesaja 34, där domen över nationerna, alltså vedermödan, också är kopplad till domen över himlens härskaror. Fallna änglar. Det är samma sak som i Matteus 24:37: “Som det var i Noas dagar, så ska det vara vid Människosonens ankomst.”
Min stora oro är var kyrkan står. Vi förbereder våra församlingar för detta. Många gör det inte. Men vissa verkar nästan välkomna det. Jag tänker på den katolska kyrkan. Deras främste astronom har sagt att om han någonsin möter en sådan entitet ska han döpa den, eftersom den skulle vara mer andligt avancerad.
Det är vansinne. Vart leder detta? Om katolska kyrkan säger att de ska döpa utomjordingar, betyder det då att Kristus dog för dem, eller är de heliga och behöver ingen frälsning? Jag tror att detta leder till mer avfall. Föreställ dig en otränad laodikeisk pastor som säger att Gud kanske har skapat dessa utomjordingar, att de är som änglar, och att vi kanske har misstagit änglar för dem. De vill hjälpa oss, och de säger att moral inte spelar någon roll. Det kommer att bli ett sätt att ge kristna licens att göra vad de vill och omtolka Skriften enligt utomjordisk teologi.
Vi vet redan vad den teologin är: “Vi är era skapare. Vi designade er. Moral och etik är mänskliga konstruktioner. Bibeln skapades av människor som inte förstod teknologi. Mirakler var inte övernaturliga, utan avancerad teknologi från oss. Jesus var inget annat än en avatar. Han hade Kristusmedvetande.” New age har redan lagt grunden för detta. Jesus är inte Frälsaren utan ett exempel, en vägvisare.
Vi känner redan till utomjordisk teologi, och den är fast besluten att förstöra Bibeln. Det låter demoniskt för mig. Jag kan helt se pastorer börja införliva detta i sin teologi. Det kommer att leda till ett enormt avfall i kyrkan, större än vi någonsin sett tidigare. Det är hjärtskärande. Har du tid för några frågor från publiken? En fråga gäller om dessa märkliga NAR- och Word of Faith-rörelser snabbt kommer att dras in i new age när utomjordingsavslöjandet står för dörren.
Ja, absolut. Problemet med NAR, new age och liknande rörelser är att de har en utopisk idé om riket. Oavsett om det är new age, marxism eller något annat har de alla en version av en utopi. De vill bygga ett förfalskat rike. NAR tror att de bygger Guds rike, vilket är vansinnigt. Utifrån ett dispensationalistiskt perspektiv vet vi att vi inte kan driva eskatologin framåt. Kristus kommer vid sin andra ankomst och upprättar riket. Det gör inte vi.
Detta kommer att passa rakt in i deras tanke om att bygga en utopi. Men den humanistiska utopin är inget annat än den globala regering som kommer att fullbordas genom Babylons ekonomi, politik och religion. Man kommer att se Babylon blandas med utomjordisk teologi, avfallen kristendom och falska versioner av rikesbyggande. De kommer att kalla det riket, new age kommer att kalla det utopi, och Bibeln kallar det global regering. I praktiken bygger de Antikrists rike.
En annan fråga: Tror du att västvärldens kommande demoniskt bedrägliga och inspirerade övergivande av Israel kommer att utlösa Damaskus kärnvapenförintelse före uppryckandet, eller möjligen efter? Jag tror att Israel till slut kommer att använda sina kärnvapen. De har kärnvapen, även om de inte säger det. Israel har något som kallas Samson-alternativet: om vi måste förstöra oss själva för att förstöra er, då gör vi det. Om Israel blir isolerat och Amerika vänder dem ryggen, kanske efter Trumps administration, då kommer Israel inte ha någon i sitt hörn.
Om Psalm 83 eller Gog och Magog då inträffar kan jag se Israel använda kärnvapen och förstöra Damaskus på det sättet. När man ser vad som händer i Syrien, med terrorister som stöds av Turkiet, kan Israel inte ha sådant vid sin tröskel. Kanske leder det till Damaskus förstörelse. Jag spekulerar, för jag är inte säker, men det är ett möjligt scenario.
Ser vi början på atmosfären som leder till Hesekiel 38? Israel har nu en buffertzon in i Libanon och Syrien. Jag tänker på Hesekiel 38:11, där de bor i obefästa byar. En form av säkerhet, men inte verklig säkerhet. Ja. Jag lutar åt Bill Salus scenario om Psalm 83. Efterdyningarna av Psalm 83 är förödande för områdena runt Israel. De arabiska folken där blir decimerade. Jag tror att efterdyningarna av det skapar den obefästa situationen. Israel har då expanderat sitt territorium. Det kan bli en krok i käken för Gog och Magog, eftersom Israel då lever i en obefäst situation efter att ha slagit ner sina fiender.
I det scenariot expanderar Israel in i områden med olja, kanske i norra Saudiarabien. Då kommer angriparna för byte. Frågan är var Israel fick bytet från. Enligt det scenariot kom det från ett tidigare krig, Psalm 83, och bytet kan vara olja. Jag lutar åt det, men vi får se hur det utvecklas. En annan fråga gäller om vi fortfarande har tid att utbilda unga människor, de som blivit bedragna av globalism och liknande, att försvara evangeliet och inte falla för pluralistiska, globalistiska termer. Jag tolkar frågan som: har vi tid före uppryckandet att nå dessa människor?
Jag hoppas det. Det är vad du, jag och andra i vår krets försöker göra: väcka människor. Men problemet är att jag går på konferenser över hela världen, i Nya Zeeland, Australien och USA, och nästan ingen är under fyrtiofem. Informationen finns där. Du gör ditt jobb, jag gör mitt jobb. Den finns på internet, men de unga dras inte till den.
Det handlar inte bara om profetia. De dras inte ens till frälsningen. I USA ser vi en demografisk nedgång. Andra världskrigets generation var ungefär sextiofem procent född på nytt. Boomers var omkring fyrtiotvå procent. Generation X sjönk till femton procent. Millennials bottnade vid fyra procent. Generation Z är under en procent, och nästa generation är ännu mindre.
Hur ska jag kunna undervisa någon om profetia och varna dem för global regering när de inte ens vill ha Jesus? Kyrkan har gjort misstaget att tro att vi bara behöver mer för ungdomarna: rök, lasrar och underhållningsgudstjänster. Men det har inte ökat frälsningar. Unga människor svarar helt enkelt inte på evangeliet.
Jag ska göra mitt jobb och ge ut budskapet, men resultaten är inte baserade på mig. I väst ser vi kristendomen falla när det gäller människors respons. Jag ser samma sak i Australien, Nya Zeeland och Kanada. Kanske är det andliga svaret att vi närmar oss hedningarnas fullhet. Vi närmar oss den punkt då den sista hedningen blir frälst och uppryckandet sker. Det är hjärtskärande, men det kan vara så.
Jag tänker på Andra Timotheosbrevet 3-generationen: människor som älskar sig själva, är högmodiga, förtalare, olydiga mot föräldrar och så vidare. Jag tittade nyligen på statistiken för vår YouTube-kanal och såg att åttiofem procent av dem som tittar är över fyrtiofem. Ja, jag har samma statistik. Det är en äldre generation.
En fråga gäller Hantaviruset: är detta covid-19-pandemin 2.0? Kommer vi tillbaka till nedstängningar? Vi får se. Jag vet inte. De har satt människor i karantän, kanske i två månader. Jag skulle inte utesluta något. Om saker läcker ut och man börjar höra om antivirala läkemedel kan det scenariot utvecklas snabbt. Jag kan helt se det hända, särskilt under Trumps period, eftersom de gärna vill förstöra Trump och MAGA. Men vi får vänta och se.
De har försökt med andra saker de senaste åren: apvirus och annat. Ibland kommer det inte igång. Kanske försöker de med detta. Men jag kan försäkra er om att de kommer att försöka något, för Bill Gates har sagt att vi måste vara redo för nästa, och WHO har sagt att vi måste ha ett globalt svar. Det är bara en tidsfråga innan något liknande pressas på oss igen.
Kalifornien verkar vara Amerikas Europa, en testplats för vart resten av landet är på väg. Tror du att dystopiska åtgärder kommer att testas där? Inte bara Hantavirus, utan sådant som energinedstängningar, arbete hemifrån, begränsad biltrafik baserat på registreringsskyltar, femtonminutersstäder och liknande. Ja, helt klart. Gavin Newsom tränades av Klaus Schwab vid World Economic Forum. Han är en total globalist, och det är skrämmande om han skulle kandidera till president efter Trump. Kalifornien blir testplatsen för allt detta nonsens.
Våra bensinpriser är sex till sju dollar per gallon i Los Angeles. Det beror inte bara på Iran-kriget. Kalifornien beskattar bränsle enormt. Vi har potential att vara helt energisjälvständiga med fossila bränslen här, men de har strypt det, precis som Europa har gjort. De hatar fossila bränslen och kött. Vi behöver inte ens ett Hantavirus. Vi har Gavin Newsom som virus.
De bygger ett höghastighetståg från Sacramento till Bakersfield för miljarder dollar, eftersom de inte vill att vi ska köra bil. Men Kalifornien är så stort att man måste köra. Det finns ingen kollektivtrafik som fungerar för allt. Många pendlar två timmar till jobbet. De vill rädda planeten och kommer att driva arbete hemifrån, precis som under nedstängningarna. Det kommer att införas i Kalifornien även utan virus. De lät Pacific Palisades brinna ner. Det fanns inget vatten i brandposterna. Nu försöker de bygga femtonminutersstäder där och fylla dem med låginkomstboende. Allt ni ser i Europa ser vi här utan virus.
Det folk inte förstår är att det som börjar i Kalifornien sprids till resten av USA. Samkönade äktenskap, transgenderpolitik, abort, turism – allt börjar här. Så ja, vi är redan där. Därför lämnar människor Kalifornien i massor, även folk från min egen kyrka. Jag förstår dem. Vattnet stiger och de söker högre mark. Men vart ska man ta vägen? Texas har sina egna problem. Flodvattnet stiger överallt.
Sista frågan: Kan ett potentiellt avslöjande om utomjordingar vara kopplat till kvantteknologi? Att världen får teknologi från fallna entiteter för att omorganisera samhället och lägga grunden för odjurets system? Helt klart. Kvantdatorer är acceleratorn som AI behöver för att få data omedelbart. Om man vill ha realtidsinformation om vem som helst på planeten krävs enorm processorkraft. Därför bygger man stora serverhallar i Amerika.
AI kan ta tid på sig att sammanställa information om någon på grund av serverproblemen. Men med kvantdatorer blir det omedelbar information i realtid. Om jag vill kontrollera hela planeten och varje människa behöver jag kvantdatorer. Men kvantdatorer kräver enormt mycket energi. Därför går detta emot de gröna, eftersom de måste föra in kärnkraft för att ge energi åt systemen. Det är därför Bill Gates nu driver kärnkraft. Satan försöker förfalska Guds tre omni-egenskaper. Han har dem inte, men med teknologi, och kanske teknologi som introducerats av fallna änglar precis som i Första Mosebok 6 och Första Henok, kan Satan till viss del förfalska allvetande, allmakt och allestädesnärvaro genom teknologi. Kvantdatorer är nödvändiga för att detta ska kunna hända.
Vad väntar de då på? De väntar på den slutliga krisen som för världen samman. Vem vet? Jag tror verkligen att det är så. Man låter aldrig en bra kris gå till spillo, och det är vad vi ser i detta polykrisögonblick.
/ Janne









