AI, algoritmerna och allt det där hänger ihop med det som länge har kallats teorin om det döda internet. För några år sedan började man tala om att internet inte längre är det internet som först presenterades för oss, där information var fri och man kunde hitta kunskap. Nu, med algoritmer och artificiell intelligens, om du går emot simuleringen, den politiska simuleringen, eller avslöjar vad de ser som världens verkliga agenda, Agenda tjugotretti, hemliga sällskap, en världsregering, odjurets system och allt sådant, då vill de inte att du ska synas. De vill inte att människor ska bli medvetna om vad som verkligen pågår. De vill indoktrinera människor att tro att de fortfarande kan lita på systemet, på korrupta marionettledare och politiker som ljuger och bedrar. De vill att människor ska se till regeringen, till världsregeringen, som lösningen. Och vi håller på att montera ned den bilden. Det är problemet.
Det är uppenbart att de inte vill att människor ska gå emot narrativet, särskilt eftersom det känns som att något håller på att byggas upp. Jag vet inte hur du känner, men jag får känslan av att vi inte är långt från nästa stora händelse som de kommer att använda för att kontrollera oss eller stänga ned oss.
I USA använder de berättelsen om smittoteorin för att skapa sina så kallade pandemier. Nu talar de om en ny virussituation. Jag säger till människor att deras miljö är giftig, maten är giftig, de utsätts för strålning och att det finns många saker som orsakar symtom. Ändå vill människor tro på världens narrativ. I USA sprayar de himlen oavbrutet. Det är löjligt. Människor är helt blinda för det som sker framför deras egna ögon, och på något sätt gör de inte kopplingen att detta påverkar dem.
Maten i USA är i dag knappt riktig mat. Man måste gå till en lokal gård eller en bra bondemarknad för att få mat som inte är fördärvad eller laboratorieodlad. Och de kommer inte alltid att märka ut det heller. Det som tillåts i maten i USA skapar kaos i kroppen. Ändå säger människor att det måste vara något annat, eftersom myndigheter och institutioner har sagt det. Varför litar ni på dem? Varför förstår människor fortfarande inte att de ljuger för er? De erbjuder ett falskt narrativ som är användbart för dem.
Varje kris, varje kaotisk socialt konstruerad händelse, för världen närmare att acceptera infrastrukturen för odjurets system. De kommer att rättfärdiga varför vi behöver mer övervakning, mer övertagande genom artificiell intelligens och mer digitalt ID för att kunna kontrollera tillgång. Under covid lade de infrastrukturen medan människor trodde på en osynlig fiende. De satte upp mobilmaster och rullade ut digitalt ID, så att nästa gång de försöker göra något liknande finns all denna smarta teknik, artificiell intelligens och digitala ID-infrastruktur redan på plats.
Se på flygplatserna. Särskilt i USA råder totalt kaos där. Nu inför de AI och digitalt ID som ett nytt sätt att effektivisera flygplatssäkerheten. Samtidigt har vi vädermanipulationen, som har varit mycket ovanlig, och bensinpriserna i USA är på väg mot sju dollar per gallon. I Kalifornien kan det vara åtta eller nio dollar. Det är mycket som händer.
Jag tror faktiskt att vi är på väg mot bränslebrist, inte bara prisökningar. Jag tror inte att de berättar hela historien om vart detta är på väg. Tillgångarna kommer att sina om inget förändras. Även om kriget skulle ta slut och Hormuzsundet snabbt öppnas igen kommer skadorna på infrastrukturen och det faktum att så lite har transporterats runt i världen den senaste tiden att skapa flaskhalsar. Jag tror att man kommer att se det i Europa först, kanske inom en månad, och sedan sprider det sig långsamt.
I Nya Zeeland har priserna också stigit ganska kraftigt, men jag tror att det kommer att handla om faktiska brister, inte bara prisökningar. Hur vi i Nya Zeeland kommer att påverkas vet jag inte exakt. Det rapporteras att landet har ungefär femtio dagars diesel kvar och drygt sextio dagars bensin. Bara det faktum att de ens berättar sådant säger något. I många europeiska länder kan situationen vara mycket värre. Det finns fortfarande ingen verklig lösning på krigssituationen, och det pågår ett ständigt fram och tillbaka mellan Trump och Iran.
Jag tror att människor behöver förbereda sig i någon mån. Se till att ni har mat, bränsle, vatten och sådant som behövs för att överleva. Lev mer minimalistiskt. Skär ned på överflödiga utgifter och lägg pengarna på sådant som verkligen behövs, som mat om de skulle skapa en nedstängning av något slag. Se till att ha vatten. Om ni kan lagra bränsle på ett säkert sätt, gör det. Försök vara självförsörjande och mindre beroende om ett värsta scenario skulle inträffa.
Vi vet att de försöker återställa hela systemet och införa ett nytt system som ersättning. De skapar en kris och har redan infrastrukturen redo för att säga: så här får vi tillbaka saker till det normala. Många är förblindade av politik och krig. Man måste förstå att världsledarna samarbetar på sin nivå. På vår nivå är vi alltid utbytbara. De skapar scenariot och föreställningen för vår skull. Och ja, det är verkligt för oss. Det finns verkliga skador, verkliga missiler och verkliga konsekvenser. Men på deras nivå är det en del av spelet. De driver fram ett världssystem som kommer att marknadsföras som fred och säkerhet.
De sänker ekonomin. De vill inte att någon ska ha råd med någonting. Levnadskostnaderna är galna. Matkostnaderna är galna. Bränslekostnaderna är galna. Det finns inte tillräckligt med jobb med lön att leva på. Man kan ha flera jobb och ändå inte ha råd med ett hus. Då tar arbetet tid från familjen, man arbetar konstant och förstör kroppen. De försätter människor i en desperat, maktlös och utblottad situation.
Om man inte har tro på Kristus ser man inte den andliga krigföringen. Människor förstår inte att en biblisk familj alltid har varit infrastrukturen och skyddet mot detta. Vi skapades inte för att vara isolerade individer i en ond värld, beroende av ett enda jobb. Vi är tänkta att vara en familjeenhet i Kristus, där vi älskar, stöder och tjänar varandra och arbetar tillsammans, så att vi blir mindre beroende av regeringar, institutioner och myndigheter.
Den industriella revolutionen och allt som följde handlade inte bara om effektivitet. Den förstörde banden i den bibliska familjen, som var avgörande för att Kristus skulle förkunnas och föras vidare från generation till generation. Det har ersatts av sekulärt nonsens och politisk propaganda, där människor inte litar på Gud utan på staten. När man litar på staten börjar man tro på dess lögner. Man börjar tro att den står på ens sida, att den bryr sig, att den talar sanning, att dess statistik är verklig och att dess simuleringar är verkliga. Då överger man tron, som skulle leda till en biblisk familj och ett liv i anden enligt Guds ord.
Man ska inte lita på världen eller anpassa sig till världens transhumanistiska, AI-drivna sätt. I USA exploderar antalet datacenter i varje större stad. Det finns människor som åtminstone till det yttre försöker protestera, men problemet är att människor väntade för länge. Motståndet borde ha kommit när situationen började under covid, när människor tvingades kavla upp ärmarna för att behålla sina jobb. Då borde det ha funnits ett motstånd.
Nu har allt gått så långt och så snabbt att vi måste tänka individuellt och inom våra egna familjer för att överleva. I Nya Zeeland har vi alltid varit ganska nära självförsörjande på mat, även om inte helt. Men på senare tid har mycket av livsmedelsproduktionen här upphört, och i stället importeras maten. Företag som tidigare konserverade persikor här har slutat, persikoträden har rivits upp och produktionen har flyttats. Nu gäller det även frysta ärtor, där produktionen läggs ned och import ersätter lokal odling och bearbetning.
Det som händer är att de inte vill att små företag och mindre producenter ska ha självständighet. Allt förs in under stora konglomerat som kan kontrolleras. Maten i Nya Zeeland är fortfarande generellt bättre än i USA. Det finns färre kemikalier och den är i stort sett bättre. Men nu ser jag hur även detta förändras i Nya Zeeland, och det oroar mig.
Sedan har vi datacentren. Det finns rapporter om stora datacenter i Atlanta, Georgia, som använder enorma mängder vatten i områden där människor samtidigt har uppmanats att spara vatten för privat bruk. Samtidigt förbrukar datacentret vattnet. Det visar hur galet det har blivit.
I södra USA har det varit massiv torka, vilket inte är normalt. I Florida, även i Everglades som normalt är frodiga, har det varit stora bränder och torka. Nu torkar datacentren ut floderna. Det förstör också jordbruket, eftersom bevattningen kommer från dessa floder. Människor gör inte kopplingen mellan vatten, väder, regn och livsmedelsförsörjning.
AI är inte gratis. Den kräver enorma mängder energi, vilket skapar värme och kräver ett konstant vattenflöde för kylning. Ingen bad om datacenter. Ingen bad om att allt skulle drivas av AI. Detta säljs in genom kriser, sabotage och social ingenjörskonst, samtidigt som den korrupta ekonomin rivs ned för att ersättas med något ännu värre.
Varje gång de använder en kris för att förstöra en del av infrastrukturen där människor behövdes, som jordbruket, ersätts det av företag och teknik. Nu har vi företagsstyrt jordbruk, laboratorieodlad mat och teknik som producerar något som inte är riktig mat. Bill Gates har köpt upp mycket jordbruksmark, och vad tror ni att han ska göra med den? De använder laboratorieteknik och genredigering för att skapa mat som orsakar kaos i kroppen. GMO, hormoner, steroider och injektioner hamnar i livsmedelskedjan, och människor konsumerar detta utan att förstå att det inte är så Gud avsåg att vi skulle leva.
Gud gav oss träd som bär frukt, och vi vet hur man odlar mat. Men människor har fastnat i kognitiv dissonans och litar på företag som tillverkar läkemedel för att nu också producera mat. När symtom uppstår kan de bara skapa nya termer och medicinska namn för dem.
Politiken har fått människor att lita på marionettledare och tro att förändring kommer från regeringen, inte från att vara i Kristus, ha en familj och förstå vad man kan göra i sitt eget liv. Alla väntar på att staten ska göra något. Och vad gör staten? Projekt Stargate, Genesis-missionen, digitalt ID, panoptisk övervakning, kameror överallt och insamling av data.
I Washington DC finns kameror överallt. En enda dag där kan ge tusentals dollar i böter genom stoppkameror, rödljuskameror och fartkameror, ibland vid löjligt låga hastigheter. Det är utformat för att ta pengar från människor och göra dem bankrutta. När blockkedjor, CBDC och centraliserade stabila digitala valutor införs kommer de att kopplas till digitalt ID och social kredit. Då kan systemet avgöra om man har tillräckligt med poäng för att äga ett hus, köra bil eller delta i samhället. Det är dystopiskt.
Nya Zeeland borde ha varit energimässigt självständigt. Vi har gott om floder för vattenkraft, och vi har haft gas, olja och ett raffinaderi vid Marsden Point. Men raffinaderiet stängdes ned när Jacinda Ardern var premiärminister, och det gjordes på ett sätt som gjorde det mycket svårt att återstarta. I en situation som denna borde vi ha kunnat säga att Hormuzsundet inte spelar någon roll för oss eftersom vi kan klara oss själva. Men de vill inte att länder ska vara självständiga från systemet. Därför är vi nu beroende av omvärlden för vår energi.
Jag kan se framför mig att de längre fram, kanske inte särskilt långt fram, säger att det råder en kris med olja, diesel och bensin. Då kan de införa regler om att endast nödvändiga resor tillåts, eller att man bara får resa inom ett litet område, ungefär som i idén om femtonminutersstäder. Endast fordon som levererar till mataffärer eller andra nödvändiga funktioner får då använda bränsle. Jag hoppas att jag har fel, men det är en tänkbar kontrollmekanism. Under covid använde de nedstängningar. De behöver bara en ny ursäkt.
De har länge talat om att göra sig av med bensinbilar. Trump låtsas kanske stoppa det, men i stället kan de använda bränslepriserna för att göra bilkörning omöjlig för vanliga människor. Om det kostar två eller tre hundra dollar att fylla tanken, samtidigt som mat, hyra, bolån, skatter och försäkringar redan är extremt dyra, vem har råd att köra?
I USA äger man egentligen ingenting. Även om huset är betalt kan fastighetsskatterna stiga så mycket att staten kan ta huset om man inte betalar. Många förlorar sina hem eftersom de inte klarar skatter, försäkringar och bolån. Energikrisen är konstruerad, och femtonminutersstaden är det nya konceptet. Bränder, översvämningar och vädermanipulation används för att få människor bort från landsbygden och in i städerna. Jobben flyttas till städerna, och där jobben finns följer människorna.
I USA har vi sett ovanliga hagelstormar med enorma hagel som förstör tak, bilar, fönster och hem. Det skapar enorma förluster som de flesta inte har råd att hantera. Sedan bygger de små lägenheter som liknar fängelseceller, men med gym och mataffär i källaren. De placerar ut cyklar överallt och gör trafiken sämre med avsikt. Vägarbeten pågår under rusningstid utan verkligt arbete, bara maskiner och skyltar som gör trafiken stillastående. Resor som tidigare tog en halvtimme eller trekvart kan nu ta flera timmar. De stressar människor till att acceptera andra sätt att leva och resa.
Samtidigt har politiken gjort arbetslivet instabilt. Under covid drevs distansarbete fram, sedan tvingades människor tillbaka till kontoren. Vissa hade flyttat till andra delstater efter flera år av distansarbete och var plötsligt tvungna att flyga till jobbet eller bo på motell under veckorna för att inte förlora sin anställning. Världen blir alltmer stressande.
Nu talar de åter om mer distansarbete i vissa sammanhang, medan de samtidigt säger att människor inte ska köra bil. Det är ett ständigt fram och tillbaka som förstör människors liv, så att staten till slut kan framstå som hjälten och erbjuda lösningen. Precis som i Kina: om man lyder, tar sina injektioner, skannar sitt ID och gör som man blir tillsagd, får man sociala krediter, subventionerat boende och behöver ingen bil eftersom allt finns inom femton minuter.
Det är dit världen är på väg. Staten skapar universell basinkomst genom CBDC, kopplad till digitalt ID. Om man gör som staten säger får man en liten cell att bo i. Många tycker att det låter långsökt, men det är riktningen.
Robotar och AI tar över jobb som människor tidigare utförde. Färre och färre människor behövs när allt automatiseras. För företag är det billigare att låta robotar göra arbetet än att betala människor, ge dem lunchrast och rättigheter. Om man är ung i dag och kommer ut från skolan ser framtidsutsikterna för arbete inte bra ut. Det liknar gamla framtidsfilmer där hela arbetskraften blir en federation, nästan som en militär, där alla arbetar för staten och gör vad staten säger. Om man kliver utanför ledet blir man avstängd och kriminaliserad. Hemlöshetskrisen i USA är fruktansvärd. Den har alltid funnits, men inte på den här nivån. Nu har Trump i praktiken gjort det olagligt att vara hemlös, där människor kan tas från gatorna, institutionaliseras eller kastas i fängelse. Allt privatiseras. Man får inte sitta någonstans, man måste fortsätta röra sig.
Det visar hur satanisk världen är och alltid har varit. Anledningen till att människor inte ser det är att utan vår tro på Kristus var vi själva lika fördärvade och i linje med världen. När vi kom till Kristus och fick ett nytt sinne och hjärta började vi se hur ond och förvriden världen är. Världen har alltid varit sådan, men tidigare var vi döda i våra överträdelser och förenade med den. Nu har vi gjorts levande i Kristus och ser vad som sker.
Vi ser politiken för vad den är. Vi ser automationens verkliga agenda: att göra alla till slavar under systemet. Detta är inte nytt. Redan under den stora depressionen skapades socialförsäkringskortet, vilket senare blev en nödvändig del av den digitaliserade identiteten. Födelseattesten är också en del av hur staten gör anspråk på människor från födseln. Vi fick bara höra att vi måste skriva på och registrera oss, men det gjorde oss till kuggar i maskinen.
Allt detta hänger ihop med politik och föreställningen att man måste rösta på ledare som ljuger, ger tomma löften och låtsas bry sig om folkets intressen. Ledarna är slavar under företag och hemliga sällskap. De gör det smutsiga arbetet för att människor ska fortsätta lita på ett system som inte är värdigt förtroende. Den som fortfarande litar på politiken är en del av problemet, eftersom man ber staten göra mer. Men när staten gör mer erbjuder den bedrägeri.
Epstein-filerna användes för att ge illusionen av att staten sökte rättvisa. Människor trodde att det äntligen skulle bli en uppgörelse. Men när materialet presenterades var det maskerat, redigerat eller bortförklarat. Sedan kom distraktioner: krig, UFO-avslöjanden och nya nyhetscykler. Ingen ställs till svars. Om korruptionen går så djupt in i underrättelsetjänster, institutioner, hemliga sällskap, rika och mäktiga personer, vill de inte att namn och övergrepp ska komma fram.
UFO-avslöjandena fungerar som en stor distraktion. Hittills har det mest varit suddiga bilder och videor som inte bevisar något nytt. Ändå håller det människor upptagna medan regeringar fortsätter att rulla ut AI, digital infrastruktur, datacenter och övervakning. Jag tror att UFO-narrativet längre fram kommer att användas som en större bedräglig berättelse, där människor får höra att utomjordingar skapade oss. Det är en långsam utrullning mot den typen av villfarelse.
Det är i grunden en antikristlig agenda. När de främjar idén om utomjordingar säger de indirekt att Gud inte är verklig. För ateister och agnostiker kan det bli en bekräftelse på att Gud inte finns. Då kan de lättare tro på Project Blue Beam eller någon annan stor bedräglig händelse. Den andliga blindheten är redan stor. Människor dansar på internet medan samhället befinner sig i en allvarlig situation. Men vi fortsätter göra det vi gör. Gud förstärker rösterna hos dem som söker honom. Människor med ett fungerande samvete söker upp oss eftersom de vet att något är fel med det de får höra.
Man skulle kunna tro att covid lärde människor att staten ljuger i stor skala. Men många glömde och gick direkt tillbaka till röstbåset. Det visar att det finns en andlig blindhet och dödhet hos människor som inte är i Kristus. De söker nästa lögn som bekräftar deras existens: säg att staten kan lösa våra problem, säg att staten kommer att göra sig av med ondskan. Därför fick de Epstein-distraktionen och UFO-distraktionen, som ger staten en falsk trovärdighet som om den försöker avslöja något.
Men suveräna nationer existerar inte längre på riktigt. Det är redan en världsregering som låtsas vara separata nationer. De vill att man ska tro att ens ledare har verkligt inflytande, men ledarna är marionetter i ett större paradigm. När man förstår det ser man Agenda tjugotretti och hur kriser, ekonomisk kollaps, digitala pengar, digitalt ID, övervakningsteknik och AI-infrastruktur för världen in i ett nytt system.
Den andliga blindheten syns också bland religiösa ledare som kallar sig kristna men hyllar Trumps gyllene staty av sig själv. Det är som en guldkalv. Tänk tillbaka till tvåtusensexton, då Trump talade om att låsa in Hillary och montera ned Clinton-kartellen. Sedan kom han till makten och sade att Clintons var goda människor. Sorosimperiet skulle bort, men det finns kvar, kanske nu under Alex Soros snarare än George Soros. Inget av det som Trump sade att han skulle montera ned försvann. Tvärtom har den djupa staten blivit djupare.
Samma sak sker under Biden eller någon annan. Det rör sig i samma riktning. Rättssystemet vapeniseras, människor blir upprörda, och sedan används det för att föra in nästa politiska figur. Det är samma spelbok. Vänster och höger är två vingar på samma fågel. Det finns ingen regering som är oberoende av den yttersta kontrollen från Satan och rörelsen mot en världsregering. Oavsett om det är en vänster- eller högerregering fortsätter samma momentum. Frågan är då vad vi gör. Vi behöver en handlingsplan, både individuellt och i små grupper. Att hitta likasinnade människor och bygga gemenskap är en stor del av svaret.
Först måste vi inse att detta är andlig krigföring. Om hjärtat inte är rätt inför Gud kommer man att tro på världen och lita på världen. Man blir exploaterad genom köttsliga begär och världsliga ambitioner: status, rikedom och identitet genom att följa världen. Människor måste lyssna till sitt samvete och förstå att världen exploaterar de förlorade, och att man är förlorad utan Gud. Man måste söka honom för att bli frälst och förnyad.
Då kan man uppskatta att leva enligt Guds vilja och förstå värdet av en biblisk familj som stöder varandra och blir mer självförsörjande. Små familjer och små grupper kan bygga bibliska gemenskaper och parallella ekonomier. Det finns redan en marknad för naturliga produkter, naturlig mat och kreativa lösningar. Människor vill ha alternativ till kemiska deodoranter, konstgjorda oljor, fördärvad mat och kläder behandlade med kemikalier. Om man odlar egen mat har man något att sälja eller byta. Om man lär sig sy, tillverka produkter eller odla, kan man bidra.
Det finns också människor som bygger hemundervisningsgemenskaper för att ta barnen ut ur systemet. Föräldrar går samman och skapar utbildning utanför den korrupta strukturen. Det är sådant man gör: man går inte in i korruptionen, man kommer ut ur den och lever för Kristus utanför den. Man hittar likasinnade människor i Kristus som förstår vart världen är på väg, och man hjälper och tjänar varandra. Man använder sina färdigheter tillsammans för att skapa nya marknader, nya jobb, nya tjänster och nya resurser. Det finns många människor som har vaknat och frågar vad de ska göra. De söker sådant som inte är korrupt. Jag har själv en hälsokanal där jag berättar vad jag har gjort, vad jag har prövat på mig själv och vilka resultat jag fått. På YouTube måste man säga att man inte är läkare och att det inte är medicinsk rådgivning. Men jag berättar vad jag har gjort och hur det har fungerat för mig. Många söker hjälp för symtom, smärta och olika problem.
Jag gör detta eftersom Kristus har förnyat mitt sinne och mitt hjärta. Jag tror inte på världsliga institutioner och storläkemedelsindustrin på samma sätt. Jag säger inte att man inte ska gå till sjukhus om man bryter ett ben eller behöver sy ett sår. Det finns praktiska saker. Men man måste ha urskillning och förstå skillnaden mellan praktisk hjälp och ett system som gör människor till varor för att tjäna pengar på deras smärta. I Nya Zeeland har de flesta småstäder fortfarande hälsobutiker och ekologiska småbutiker, vilket är bra, även om produkterna ofta är dyra. Det är nog fortfarande lättare att hitta sådant här än i stora delar av USA. Men myndigheter hittar alltid sätt att reglera det också. Ju mer människor bygger gemenskaper, desto mer kommer staten att försöka kontrollera det. Men vi måste ändå göra vad vi kan.
Vi måste först och främst sätta vår tillit till Gud och söka honom som individer för att förstå vad vi ska göra. Det är en utmaning att leva i dessa tider, men också en god utmaning, eftersom vi kan hitta nya sätt att göra saker och gå tillbaka till äldre sätt. Det kan vara tillfredsställande att inte fastna i behovet av det senaste och nyaste hela tiden. Internet, datorer, webbläsare och telefoner försöker få oss att känna att vi alltid måste uppgradera för att kunna delta. Det är dyrt och fångar människor i systemet.
Små gemenskaper är därför en bra väg, om man kan hitta likasinnade. Man bör försöka göra saker så naturligt som möjligt. Men ytterst är tron på Kristus vårt ankare och den klippa som allt annat måste bygga på. Utan den är allt meningslöst. Herren ger oss visdom och urskillning, eftersom vi har blivit förnyade och kan ta emot det. Han leder oss genom sitt ord, och vi kan dela med oss och hjälpa varandra. Bara det faktum att vi får en kärleksfull natur i Kristus är stort. I världen kallnar kärleken, och människor bryr sig bara om sig själva och sin egen vinning. I Kristus börjar vi tänka på hur vi kan älska, tjäna och ta hand om varandra. Det är där familjer och gemenskaper kan blomstra, när Guds kärlek finns närvarande.
/ Janne









